Egyiket sem!

Fogjunk egy képzeletbeli szikét, és nézzünk a politika mélyére!

(Szélső)jobb, (szélső)bal, liberális, konzervatív... tényleg ez a lényeg? Hol vannak ezekben a kategóriákban azok a dolgok, amelyek az embereknek valóban fontosak lennének? Mire szavazunk, az ő hatalmuk fenntartására, vagy saját jólétünkre? Hogyan láthatjuk a maga teljes valójában, hogy mi történik körülöttünk, és hogyan tudunk tenni saját magunkért?

Olvasnivaló


Mozgalmár

BLOGOK
Against all modernity
Egy elefánt feljegyzései
Földhöz ragadva
Homo politicus
Judapest
Kapitalizmus
Királyrák
Kis magán szélsőjobb
Konzervatórium
Neokon
Negatív
Pilu blogja
Részvételi Demokrácia
Szélsőközép
tdpd
Terrormédia
Törzskocsma
Vihar a biliben

CIKK
Kibulizott ország

KÖNYVEK
Filó
A Zen és a motorkerékpár-ápolás művészete
Lila
Scientia Sacra
Klasszikus
1984
A fejedelem
Depresszió garantált
Uzsoracivilizáció
Drábik János írásai
Tőkés társaságok világuralma
Magyarország és a globalizáció

kommentek

  • : bloghaláááááál (2011.02.15. 16:29) Kispályás letámadás
  • tesz-vesz: @hattyú: amit ír Perkins azt már hosszú évek óta szajkózzák sokan és sokféle formában (nála sokkal hitelesebb emb... (2010.11.11. 11:06) Egy gazdasági bérgyilkos vallomásai
  • phaidros: És tegyük hozzá akkor, hogy legalább ő öli meg... Végül persze nem lettem vega. A kolbásznál mindig elvérzek. B... (2009.01.26. 23:40) Őszinte ál(lat)barátsággal
  • hatláb: Egyik ismerősöm úgy "lépett túl a lelkiismeretén", hogy amikor egy állatot megöl, annak minden porcikáját felhasz... (2009.01.26. 23:33) Őszinte ál(lat)barátsággal
  • hatláb: akkor nem lesz több post? Pedig pont most "találtam rá" a blogra :) Na, majd ovasom a régebbi bejegyzéseket (2009.01.26. 23:18) Kispályás letámadás
  • hairybottler: Ez a velvet hihetetlen egy társasággá züllöt az OnLány-ból... és a legdurvább az, h még le is írják. A múltkor va... (2009.01.07. 19:38) A Mészáros Dóri kontra Lelenc ügy
  • bng: Ajánlom figyelmedbe a pártokról írt kör(kór)képemet: emberitisztesseg.blog.hu/2008/12/27/kor_kor_kep_a_magyar_par... (2008.12.28. 01:12) Kispályás letámadás
  • Utolsó 20

Címkék

1984 (1) 1988 (1) a (1) abszurdisztán (1) adósságspirál (2) adóteher (1) adózás (2) agymenés (2) albert (1) alkotmányos (1) állam (6) államadóság (2) államadósság (1) államtitok (1) állatbarátság (1) állatkertje (1) állatvédelem (2) álom (1) álszent (1) andy (1) antiszemita (1) antiszemitizmus (2) apeh (1) aranyközépkor (1) a polgari egyeduralomrol (1) a rossz tulajdonos (1) baloldal (2) banánköztársaság (1) bankárok (1) batthyány (1) bayer (1) bazmeg (1) beee (1) befolyás (1) befolyásolás (3) beszaráciusz (1) biodízel (1) bíróság (1) blaskó (1) brainstorming (1) büfé (1) bulvárújságírás (1) bürökrácia (1) bűvész (1) cenzúra (3) cigánybűnözés (1) cigányság (1) cincinátus (1) cinizmus (1) civil (3) civilek (1) closed (1) csakúgy (1) családi (1) csalóóó (1) defláció (1) demagógia (1) demokrácia (1) didiktátor (1) diktatúra (1) döglött (1) domestos (1) döntéselőkészítés (1) döntéshozás (1) egészségügy (3) égett (1) ego (1) egotrip (1) egyedek (1) eladósodás (1) elhatárolódás (1) elit (1) elitváltás (1) elnökválasztás (1) előítéletek (4) emberi (1) én (1) energia (3) ensz (1) érdekes (1) ernest (1) error (1) eszkimóbűnözés (1) eszme (1) etetés (15) európai únió (1) eu tagságunk költségei (1) evolúció (1) faji (1) fasizmus (2) fed (1) fejlődés (1) feketegazdaság (1) felesleges (1) felettes (1) fóbia (1) fogalomtisztázás (1) forgács (1) fuggerek (2) gazdaság (1) gazdasági bérgyilkos (1) gazdasági közösség (2) gerenda (1) gladwell (1) globalizáció (1) gondolat (1) gondolatok (1) gondolkozz (5) gúny (1) gyalulnak (1) gyilkos (1) gyűlöletbeszéd (1) gyűlölködés (2) hagyó (2) hatalom (1) határtalan (1) hazai (1) hazugság (1) hellókarácsony (1) help (1) hidrogén (1) hirdogéncella (1) hiszti (1) hit (1) hitel (2) hogyan (1) holokauszt (1) homár (1) homo (1) homofób (1) hülyemarketing (1) hűség (1) ideális (1) ideológia (1) idézet (1) idiotizmus (1) idiotos (1) igazságszolgáltatás (1) ilyen (1) indítékok (6) infláció (2) intelligencia (1) intermezzo (7) isten (1) izrael (1) jegybank (1) jegybankok (1) jegybank elnök (1) jelzálogpiac (1) jobboldal (4) jog (2) jogok (1) john perkins (1) jönazorbán (1) jótetthelyébejótadj (1) kabaré (1) kádárkor (1) kamatos kamat (1) kártérítés (1) képriport (1) kérdés (1) kétszínűség (1) kiáltvány (1) kibulizott (2) kiskutya (1) kivonulás (1) klambó (1) kókadt (1) koló (1) kommandó (1) kommunikáció (1) kondicionálás (1) konspirációelmélet (2) konszenzus (1) kontroll (1) konvergencia (1) konzervatórium (1) környezetkímélő (1) korrektség (1) kossuth (1) kossuth díj (1) közpénrendszer (1) közpénz (1) kurázsi (1) kutyái (1) kutyák (1) kutyavilág (2) láriferi (1) lelenc (1) liberálisok (2) libertáriánizmus (1) libertáriánus (1) lol (1) lúzer (1) machiavelli (1) magyarok (1) malcolm (1) mancs (1) margó (1) matrjoska (1) máv (1) mazsihisz (1) média (2) megmozdulás (1) mészárszék (1) minority (1) mint (1) monetáris szuverenitás (1) monopólium (1) morál (1) mozgalmár (1) náciveszély (1) nagykutya (1) négy (1) nemfogfájni (1) neoklasszikus közgazdaságtan (1) neokon (1) neopopulizmus (1) népmese (1) népszavazás (1) new (1) nickname (1) nincs (1) nocomment (2) nope (1) noplazacats (1) nyilai (1) odahatunk (1) okoskodás (1) olaj (1) olimipai (1) olimpia (1) öntudat (1) orkok (1) ország (3) országos civil fórum (1) oszlatás (1) ösztön (1) ösztönösen (1) párbeszéd (1) paródia (1) paul (1) pause (1) pavlov (1) pc (2) pénz (4) pénzcsinálók (2) pénzelvonás (1) pénzkibocsátás (3) pénznyelő (1) pénzrendszer (3) pénzügyi egyensúly (2) pénzügyi válság (1) petárda (1) piacosítás (1) pimpernel (1) polgár (2) polgárok (2) politika (8) politikai (2) politikusok (5) politológusok (1) posztajánló (2) potter (1) praxeológia (1) pszichológia (5) puma (2) rasszizmus (1) reader (1) reboot (1) reichstag (1) reinkarnáció (1) rendőrség (2) rendteremtés (1) report (1) részvételi (1) rétegek (1) ron (1) ronald (1) ruhatár (1) s100fs (1) ságvári (1) sajttáj (1) savazás (1) scientológia (1) sötét (1) sunyi (1) szabadságjogok (2) szálka (1) szavazók (2) szdsz (1) szegregáció (1) szennyvízcsatorna (1) szép (1) szervezet (1) szifon (1) színjáték (1) szólásszabadság (2) szórás (1) sztrájk (2) találós (1) targoncakezelő (1) társadalmi (1) technika (1) tékozló (1) terror (1) terrormédia (1) time (1) tisztelet (1) történelem (3) törvény (1) törvénytelen (1) tovább (1) tőzsde (1) translation (1) trash (1) trükk (1) tudomány (1) túlszabályozás (1) tüntetés (1) ugyanugyan (1) ügyintézők (1) union (1) uralkodó (1) usa (1) vadak (1) vadászat (1) választási (1) választók (3) vega (1) vers (1) vezetés (3) világbank (1) vipera (1) viselkedés (1) visszatekintés (1) vízbontás (1) vörös (1) vöröscsillag (1) wass (1) white (1) xmass (1) zöldenergia (2) zsanett ügy (1) zsidók (1) Címkefelhő

Bugatti Veyron

2008.06.16. 11:26 | phaidros | 10 komment

Címkék: technika

Alapvetően ésszerűségi alapon szoktam megválasztani a járműveimet, nem valószínű, hogy valaha is - ha lenne is rá pénzem - vennék egy 30 milliós kocsit. 30 milliós festményt vagy szobrot valószínűleg igen. Viszont egy 300 milliós (840.000 font) kocsit lehet, hogy mégis megvennék - és nincs ebben  semmi ellentmondás.

A hét végén ment sokadszorra a BBC Prime-on a Top Gears-nak az a része, amelyben egy Bugatti Veyron és egy Cessna 182 versenyez egymással - melyik ér el előbb egy-egy szarvasgombával Olaszországból egy londoni étterembe.

Eltekintve a nyilván nem teljesen reális összehasonlítástól, és a nyilvánvaló rájátszástól, ez a kocsi egy magamfajta technikai ember számára egy igazi művészeti alkotás. Szerintem egy kivételes mérnöki teljesítmény ugyanúgy művészeti produktum, mint egy zenemű.


Két darab 4000 köbcentis V8-as motor egybeépítve dupla W alakban, 4 turbóval - összesen 1000 lóerőt hoztak ki belőle. 405 km/h a végsebessége, leszabályozva, a 0-100 km/h 2.5 sec alatt van meg. A műszerfalon található egy lóerő-mutató is, 130-nál 50-et mutat...

345 km/h-nál kell a 7. fokozatot kapcsolni, ekkor a motor percenként 38.000 liter levegőt szív be. Lepadlózva 12 perc alatt fogyasztja ki a 100 liternyi üzemanyagot, ezalatt 81 km-t tesz meg.

Az előállítása darabonként 5 millió fontba kerül, a két alu-magnézium bajuszkapcsoló együtt 9000 font ebből - egy jól felszerelt Suzuki Swift ára. Azért gyártották le, hogy megmutassák maguknak is, meg másoknak is, hogy képesek rá - gyakorlatilag koncepcióautókat adtak el. Paraméterei ellenére teljesen normálisan használható közúti autóként, ami nem mondható el a másik nagy kedvencemről, a Lamborghini Murcielago-ról. Nem valószínű, hogy ilyen lesz még...

A bejegyzés trackback címe:

https://egyiketsem.blog.hu/api/trackback/id/tr29523419

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ekkerjoz 2008.06.16. 16:16:26

Megkérdezem naivan: ki nyert? Az autó, vagy a repülőgép?

garázdabillegető (törölt) 2008.06.16. 16:19:28

Én meg épp erre gyűjtök :) index.hu/tech/hardver/bmt080616/ ha megvalósul, ez se lesz kisebb mérnöki alkotás, csak épp a spektrum másik végén foglal majd helyet. Egy Lamborghini is szerepel a cikben egyébként.

phaidros 2008.06.16. 16:48:54

Ekkerjoz,

TERMÉSZETESEN a Veyron. :D

De hozzá kell tenni, hogy amikor a Bugi indult, akkor a másik két fickó ugyanonnan robogóval ment a repülőhöz, majd felszállás előtti ellenőrzés 30 perc, mire felszálltak, a kocsi már elérte az olasz határt.

Utána a Földközi-tenger partja mentén kellett repülniük, mert nem mehetett át a Cessna a hegyeken. Majd tankolni kellett, és utána kiderült, hogy a pilótának nincs éjszakai repülésre képesítése, úgyhogy leszálltak, és a Csalagúttal mentek át Londonba.

A pilóta el is aludt a végén, míg a Veyron vezetője friss volt és harmatos.

Na persze, egy napon robogózni 1 órát, majd végigvezetni a repülőt két felszállással és leszállással, rohanás a vonathoz, majd onnan a szállodába, ahol a 42. emeletre nem vezetett lift - nem mérhető össze egy felsőkategóriás luxuscirkáló kényelmével.

Garázdabillegető,
most olvastam én is, nekem is bejönne! Kuntás! :D

phaidros 2008.06.16. 16:49:45

Garázda,
de gondold meg, vehetnél belőle 2 Veyron indexkart is akár! :D

garázdabillegető (törölt) 2008.06.16. 17:08:21

Annyit nem kanyarodok, hogy szükségem legyen rá! :D

ekkerjoz 2008.06.17. 18:35:57

Láttam a jutyubon egy Veyron filmet, 418 km/h sebességnél még ipicit gyorsult...
Cessnát már vezettem, hátha egyszer Bugattit is.

Mikor középiskolában méretezni tanultuk az Otto motort, még a Ferrari és Lotus voltak a nimbuszok, vagy a Lamborghini Miura, ezek olyan elméleti 250-300 Le körül tudtak.

Akkoriban azt tanították, hogy az alternáló motoroknak befellegzett, mert a wankelé a jövő, ehhez képest alig akad rotoros, maradtak a jó öreg dugattyús gépek.

Üdv:EJ

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.06.19. 01:20:36

Na és a tankolás 100 kilométerenként, az nem fogta vissza egy picit az átlagot? Nono...

Nem izgat a dolog igazán, sose volt jogosítványom. Én sörözgetek, míg valaki elvisz...

refuse/resist! · http://torzskocsma.blog.hu 2008.06.19. 13:32:38

Hát, lehet, hogy tud 407--et menni, le a kalappal, de azért az elmond valamit, hogy a Bugatti nem engedte menni a Top Gear tesztpályán.
Nekem jobban bejönnek az egyszerű, olcsó, célirányos megoldások.
Kedvenc részem, akár konzervatórium-posztba is mehetne:
uk.youtube.com/watch?v=4-DGMrLGnLg

phaidros 2008.06.19. 13:44:36

MG,

nem kellett annyit tankolnia. 130-nál viszonylag keveset evett. Ha jól emlékszem max. 2-szer tankolt. A sör valós dilemma. :)

R/R,
Igen, asszem ezért:

belsoseg.blog.hu/2008/05/17/szetszaladt_a_menes

:D

Megnézem otthon, benn nincs jútjúb. :(

Refuse/Resist! 2008.06.23. 22:51:09

Hát, szerintem inkább azért, mert beégett volna a köridővel :D
ennél nem lehet rosszabb:
youtube.com/watch?v=FmzhOVdFR4E
:D:D