A hét végén ment sokadszorra a BBC Prime-on a Top Gears-nak az a része, amelyben egy Bugatti Veyron és egy Cessna 182 versenyez egymással - melyik ér el előbb egy-egy szarvasgombával Olaszországból egy londoni étterembe.
Eltekintve a nyilván nem teljesen reális összehasonlítástól, és a nyilvánvaló rájátszástól, ez a kocsi egy magamfajta technikai ember számára egy igazi művészeti alkotás. Szerintem egy kivételes mérnöki teljesítmény ugyanúgy művészeti produktum, mint egy zenemű.
![]() |
Két darab 4000 köbcentis V8-as motor egybeépítve dupla W alakban, 4 turbóval - összesen 1000 lóerőt hoztak ki belőle. 405 km/h a végsebessége, leszabályozva, a 0-100 km/h 2.5 sec alatt van meg. A műszerfalon található egy lóerő-mutató is, 130-nál 50-et mutat...
345 km/h-nál kell a 7. fokozatot kapcsolni, ekkor a motor percenként 38.000 liter levegőt szív be. Lepadlózva 12 perc alatt fogyasztja ki a 100 liternyi üzemanyagot, ezalatt 81 km-t tesz meg.
Az előállítása darabonként 5 millió fontba kerül, a két alu-magnézium bajuszkapcsoló együtt 9000 font ebből - egy jól felszerelt Suzuki Swift ára. Azért gyártották le, hogy megmutassák maguknak is, meg másoknak is, hogy képesek rá - gyakorlatilag koncepcióautókat adtak el. Paraméterei ellenére teljesen normálisan használható közúti autóként, ami nem mondható el a másik nagy kedvencemről, a Lamborghini Murcielago-ról. Nem valószínű, hogy ilyen lesz még...
kommentek